1. Jak starému dítěti pořídit kolo bez pedálů?

Na takovém odrážedle by mělo dítě začít jezdit ideálně ve věku 2 let, tj. v době, kdy již vyrostlo z tříkolové plastové motorky. Ovšem na akcích, kterých se účastníme (různé sportovní dny, rodinné festivaly a odborné veletrhy), vídáme spoustu šikovných dětí, které jízdu na odrážedle First BIKE zvládnou i ve 22 měsících.

Čím dříve u dětí začnete podporovat držení rovnováhy na kole, tím lépe. Malé děti se to samy naučí neuvěřitelně rychle (z vlastní zkušenosti víme, že je to otázka pár hodin).

Existují i „pohybově vlažnější“ caparti, které kolo bez pedálů ve dvou letech ještě neosloví. V takovém případě jim jej rozhodně nenuťte a za dva, tři měsíce jim „První kolo“ ukažte znova.

Dětem, které na něm začnou jezdit později (až ve 4 letech), vše déle trvá a s udržením rovnováhy mívají problém. Je tomu tak často proto, že již mají špatné návyky ze šlapacích kol s postranními kolečky nebo z jiných vozítek, které je nikam neposouvají.

2. Jak vysoké dítě je schopné jezdit na First BIKU?

Díky adaptéru na snížení sedátka mohou na modelech s nafukovacími pneumatikami jezdit děti od 87 cm tělesné výšky, na modelu Basic s pevnými koly od 84 cm. Ale záleží také na délce nožiček toho kterého dítka. Na odrážedle by měla být kolínka mírně pokrčená a chodidla celou plochou na zemi. Nejnižší možná poloha sedátka je u First BIKU pouhých 30,5 cm, což z něj činí jedno z nejnižších kol bez pedálů na trhu.

3. Potřebuje moje dvouleté dítě adaptér na snížení sedátka?

Záleží na výšce Vašeho dítěte a taky na délce jeho nožiček. K bezpečnému zvládnutí odrážedla je nezbytné, aby dítě dosáhlo na zem celými chodidly, nikoli jen špičkami. Zhruba 90% dvouletých dětí potřebuje snižovací adaptér.

4. Jak rychle jste schopni dodat objednané zboží?

Pokud objednáte zboží do 10.00 hod dne D, tak je objednávka ze skladu zpravidla expedována ještě tentýž pracovní den a zboží obdržíte následující pracovní den, tzn. v den D+1.

5. Jaký je rozdíl mezi pneumatikami u modelů CROSS a STREET?

Rozdíl je prakticky pouze v designu. Jízdní vlastnosti jsou srovnatelné. Na model CROSS „slyší“ většinou chlapečci, kterým hrubší vzorek pneumatik připomíná motorku. Holčičkám více „sluší“ subtilnější model STREET. Ale to je otázka vkusu.

6. Jaký je rozdíl mezi nafukovacími pneumatikami a pevnými polyuretanovými koly modelu Basic?

Nafukovací pneumatiky mají mnohem lepší jízdní vlastnosti (jízda je odpružená, a proto mnohem pohodlnější). Model Basic s pevnými polyuretanovými koly dodáváme prakticky pouze do mateřských škol a herních koutků, kde odrážedla nechtějí dofukovat a preferují bezúdržbový provoz před komfortní jízdou.

7. Co dělat, když mám defekt?

Pláště kol jsou velmi kvalitní, ale pokud píchnete, není problém kdekoliv koupit novou duši (za cca 50 Kč), má standardní 12’ rozměr.

8. Je možné na Vaší kontaktní adrese First BIKE vyzkoušet a koupit?

Ano, ale doporučujeme vždy předchozí telefonickou domluvu na čísle +420 605 541 318, abychom se Vám byli schopni věnovat. Od každého modelu a doplňku máme vždy několik kusů skladem v provozovně naší společnosti na adrese Přístavní 1, 170 00 Praha 7 – zejména pro urgentní případy, kdy zákazníci potřebují zboží okamžitě (jako narozeninový dárek apod.).

9. Je možné First BIKE objednaný na www.firstbike.cz osobně vyzvednout na Vaší kontaktní adrese?

Ano, je to možné, ale opět doporučujeme předchozí telefonickou domluvu na čísle+420 605 541 318.

10. Před časem jsem u vás zakoupil First BIKE, bohužel bez ruční brzdy. Chtěl bych se zeptat, zda je možné brzdu dokoupit?

Bohužel to není možné z technických důvodů – muselo by se měnit několik součástek, včetně zadního kola, a vrtat do rámu.

11. Který způsob platby je rychlejší? Bankovní převod nebo dobírka?

Pokud chcete mít objednané zboží doma co nejdříve, rozhodně doporučujeme platbu dobírkou nebo platbu platební kartou. V takovém případě zboží expedujeme okamžitě, nemusíme čekat na připsání platby na náš účet v případě volby platby bankovním převodem, což běžně trvá 2 až 3 dny.

12. Jakým způsobem mi bude doručeno objednané zboží?

Primárně používáme přepravní službu (GLS, Geis, PPL, Česká pošta apod.) která Vás před dodáním zboží telefonicky kontaktuje, abyste se dohodli na času dodání zboží. Z tohoto důvodu je nezbytné, abyste v objednávce správně vyplnili Vaše telefonní číslo.